.امام خامنه‌ای مدظله العالی: درس خواندن و تهذیب اخلاق و هوشیاری سیاسی همراه با تلاش‌های انقلابی، وظائفی هستند که دختران و پسران این نسل باید آنها را هرگز فراموش نکنند

پایگاه تزکیه‌ای، علمی، بصیرتی و مهارتی

پایگاه آموزشی تربیتی نمو
  • صفحه اصلی
  • آشنایی با پایگاه
  • اطلاعیه و اخبار
  • مطالب پرکاربرد
    • بیانات امام خامنه‌ای
      • سال 1400
    • جزوه و کتاب
      • تزکیه ای
      • علمی
      • بصیرتی
      • مهارتی
  • ارتباط با ما
  • منطق
  • فلسفه
  • کلام

دسته بندی محتوایی

  • تدریس ترتیبی
    • آشنایی با علم منطق
    • درآمدی بر منطق
    • منطق مظفر
  • کمک آموزشی
    • درآمدی بر منطق
    • دانش منطق
    • منطق مظفر
  • تحقیقی پژوهشی
    • دانش منطق
  • مباحث روشی
    • روش تحصیل

تازه‌ها

  • عوامل اباء از تخصیص
  • «مِنْ» بیانیه ریشه در «مِنْ» نشویه دارد
  • جلسه‌های سوم و چهارم
  • جلسه دوم
  • جلسه اول
  • جلسه شصتم: رابطه عوالم امر و خلق؛ تدبیر و مقام وسیله با رجوع به مبحث عوالم تکوینی وجود (4)
  • معنای باب در «استلام» و «اختدام»
  • جلسه پنجاه و نهم: رابطه عوالم امر و خلق؛ تدبیر و مقام وسیله با رجوع به مبحث عوالم تکوینی وجود (3)
  • جلسه پنجاه و هشتم: رابطه عوالم امر و خلق؛ تدبیر و مقام وسیله با رجوع به مبحث عوالم تکوینی وجود (2)
  • جلسه پنجاه و هفتم: رابطه عوالم امر و خلق؛ تدبیر و مقام وسیله با رجوع به مبحث عوالم تکوینی وجود (1)
  • جلسه پنجاه و شش: رابطه عوالم امر و خلق؛ تدبیر و شفاعت (8)
  • عصمت در ولایت و تربیت استعدادهای گوناگون توسط آن
  • لوح کامل نسب محصورات
  • تجربیاتی در نحوه برگزاری کارگاه صرف
  • نکات نحوی در آیه 36 سوره مبارکه انبیاء
  • تدریس ترتیبی
    • آشنایی با علم منطق
    • درآمدی بر منطق
    • منطق مظفر
  • کمک آموزشی
    • درآمدی بر منطق
    • دانش منطق
    • منطق مظفر
  • تحقیقی پژوهشی
    • دانش منطق
  • مباحث روشی
    • روش تحصیل

در این بخش، کتاب «درآمدی بر منطق» که اولین کتاب در مرحلۀ آشنایی با علم منطق است، به صورت ترتیب مباحث کتاب، تدریس می‌شود. صوت‌های تدریس متعلق به حجة‌الاسلام آقای رهبر است. در تدریس این کتاب- با توجه به سطح آشنایی کتاب- سعی شده است، مطالب به صورت روان و در حد آشنایی ارائه شود. لذا از پرداختن به مباحثی که در کتب بالاتر ارائه شده است، پرهیز گردیده است تا ذهن محصِّل مشوش نشود و بتواند آشنایی و انس خوبی با علم منطق پیدا کند.

حل سؤالات خودآزمایی بخش چهارم ( سؤال 29 الی آخر)

جلسه سی و یکم: ادامه درس بیست و پنجم (جدل)

درس بیست و پنجم: جدل

جلسه بیست و نهم: ادامه درس بیست و چهارم (مغالطه)

مرور درس بیست و سوم و حل خود آزمایی بخش چهارم (سوال 16 تا 28) و تدریس درس بیست و چهارم: مغالطه

حل خودآزمایی بخش چهارم (۱ الی ۱۵) و درس بیست و سوم: اقسام برهان

درس بیست و دوم: صناعات خمس و برهان

ادامه درس بیستم و یکم: درس مواد و مبادی استدلال (2)

درس بیست و یکم: مواد و مبادی استدلال (2)

درس بیستم: مواد و مبادی استدلال (1)

حل سؤالات خود آزمایی بخش سوم (از سوال 37 الی آخر)

درس نوزدهم: ضروب و شرایط قیاس اقترانی

درس هیجدهم: قیاس اقترانی

حل سؤالات خود آزمایی بخش سوم (سوال 21 الی 32)

درس هفدهم: قیاس و قیاس استثنایی (2) و حل مقداری از سوالات خود آزمایی بخش سوم

درس هفدهم: قیاس و قیاس استثنایی (1) و حل مقداری از سوالات خود آزمایی بخش سوم

درس پانزدهم: استدلال مباشر (2) و درس شانزدهم: استدلال غیر مباشر(حجت)، استقراء و تمثیل

درس پانزدهم: استدلال مباشر (1)

درس چهاردهم: اقسام قضیه حملیه و شرطیه

درس سیزدهم: قضیه و اقسام آن

درس دوازدهم: تقسیمات جنس و فصل

درس یازدهم: روش ارائه اقسام تعریف

درس چهارم: مباحث منطق

درس دهم: قواعد و ضوابط منطقی تعریف

درس نهم: تعریف

درس هشتم:مفهوم و مصداق

درس هفتم:اقسام لفظ (بخش دوم)

درس هفتم:اقسام لفظ (بخش اول)

درس ششم:دلالت و اقسام آن

درس پنجم:منطق و بحث الفاظ

درس سوم:موضوع منطق

درس اول و درس دوم:چرایی منطق و تعریف علم منطق

































  • صفحه اصلی
  • آشنایی با پایگاه
  • اطلاعیه و اخبار
  • ارتباط با ما

© 1398 | تمام حقوق این سایت برای «پایگاه نمو» محفوظ می باشد.

  • صفحه اصلی
  • آشنایی با پایگاه
  • اطلاعیه و اخبار
  • مطالب پرکاربرد
    • بیانات امام خامنه‌ای
      • سال 1400
    • جزوه و کتاب
      • تزکیه ای
      • علمی
      • بصیرتی
      • مهارتی
  • ارتباط با ما